Proč je dlouhodobá podpora důležitá
Zhruba polovina Čechů přispívá na dobročinné účely. Ale zatímco v Evropě je zvykem podporovat vybranou organizaci pravidelně, Češi přispívají převážně nárazově. Neziskové organizace se proto nově chystají oslovovat dárce přímo v ulicích.
Tři čtvrtiny Čechů starších třiceti let (76 %) mají pozitivní názor na dárcovství a více než polovina (54 %) alespoň občas skutečně na dobročinné účely přispěje. Ukazuje to aktuální výzkum Ipsos pro organizaci CARE a agenturu Konektor, který proběhl mezi 600 respondenty starších 30 let z velkých měst. Ale zatímco v náhlých humanitárních krizích dovedou být Češi velmi štědří, když dojde na pravidelné dárcovství, za Evropou zaostáváme. Pravidelný dar jedné preferované organizaci totiž posílá jen 8 % dotázaných.

Jak pravidelné dárcovství pomáhá:
„Pokud chceme dětským pacientům slíbit pravidelnou zábavu s klaunem třeba na rok dopředu, musíme mít stabilní příjem. A věříme, že česká společnost už dospěla do bodu, kdy se stejně jako jinde v Evropě pravidelné dárcovství stane součástí osobních a rodinných rozpočtů. Může jít třeba i o sto korun měsíčně, pro nás je hlavní to, že to bude podpora trvalá.“ Vlastimil Nigrin, ředitel fundraisingu a marketingu organizace Zdravotní klaun
